top of page
Szerző képeKern Péter

Miért fontos a logó?

Amikor az összes olyan tényezőt figyelembe veszed, amely a vállalkozásod felépítésében szerepet játszik, a logó létrehozása nem feltétlenül tűnik elsődleges fontosságúnak.


"Lehet, hogy egyáltalán nincs is szükségem logóra" - suttogja egy kis hang az elméd hátsó részében.


Ne hallgass erre a hangra; ennél nagyobbat nem is tévedhetnél. A logó szerves része annak, hogy márkád sikeres legyen - a kiváló minőségű termékek és a pozitív ajánlások mellett.

Miért fontos tehát a logó? Mert megragadja a figyelmet, erős első benyomást kelt, a márkaidentitás alapja, emlékezetes, megkülönböztet a versenytársaktól, elősegíti a márkahűséget, és a közönség elvárja tőled.

Nézzük meg mélyebben mindezeket a pontokat az alábbiakban.


1. Megragadja a figyelmet


A figyelem manapság rövid - különösen a fogyasztóké.

A dolgok jelenlegi állása szerint a vállalatoknak körülbelül 2 másodpercük van arra, hogy meggyőzzék a potenciális vásárlókat arról, hogy termékeik megérnek valamilyen figyelmet.

Egy logó gyorsan megragadhatja a nézők figyelmét, és érdekes módon közvetítheti a vállalat alapvető értékeit. Ez a rövid figyelemfelkeltés - tudja, az, ami miatt a fogyasztók a megjelenés alapján ítélik meg a vállalkozásodat - az előnyödre válhat, ha egy megbízható logó beszél a cégedről.


2. Erős első benyomást kelt


Első benyomás csak egyszer van!

A logó a vállalat első bemutatkozása a fogyasztóknak. Ha jól van megtervezve, felkeltheti a közönség érdeklődését, és arra invitálhatja őket, hogy többet tudjanak meg a vállalatodról; ha nem, akkor elidegenítette a potenciális ügyfélkört, és alapvetően tönkreteheti az üzletedet.

(Csak vicceltem...)

Ez az első benyomás az esélyed arra, hogy azonnal kommunikáld az általad értékesített termék(ek) minőségét, sőt, a te szemléletedet is. A logód már az első pillanattól fogva megmutatja a vállalkozásod szakmaiságát.


3. Ez a márkaidentitás alapja


A sikeres márkaépítés arról szól, hogy olyan történetet meséljen el, amely hatással van az ügyfelek érzelmeire - egyszerűen.

És bár igaz, hogy a logótervezés csak egy része a vállalat márkájának, mégis ez az alapja annak a teljes narratívának, amelyre a márka épül.

Színek, tónusok, betűtípusok - mindezt az a történet határozza meg, amelyet el akarsz mesélni, és a logód megteremti ennek a történetnek a színpadát. Ezek az elemek később a logóból az összes márkaépítési anyagra - levélpapírokra, névjegykártyákra, céloldalakra, amit csak akar - átkerülnek, és így egy konkrét, piacképes márkaidentitást hoznak létre.


4. Emlékezetes


A logód elvezeti a közönséget a céghez.

A logó egy azonosítási pont; ez az a szimbólum, amely alapján az ügyfelek felismerik a márkádat. Ideális esetben azt szeretnéd, ha az emberek a logód látványát azonnal összekapcsolnák annak emlékével, hogy mivel foglalkozik a vállalatod - és ami még fontosabb, hogy mit éreznek tőle.

Mivel egy jó logó vizuális, esztétikus elem, olyan pozitív emlékeket vált ki a márkájával kapcsolatban, amelyeket a cég neve önmagában talán nem. És ha őszinték vagyunk, a közönség egy része valószínűleg elfelejti a vállalkozásod nevét (ne vedd magadra - ez az emberi természet), de a logódat azonnal összekapcsolják a márkáddal kapcsolatos emlékeikkel.


5. Elkülönít a versenytársaktól


Merj más lenni a logóddal, mert a céged logója elmondja a fogyasztóknak, hogy miért egyedi a vállalkozásod. Ezt az üzenetet közvetíti.

Egy jól megtervezett vállalati logó a megfelelő ikon vagy betűtípus segítségével a vállalat hátterétől (professzionális, nyugodt, szórakoztató) a küldetéséig (szórakoztatás, hatékonyság és innováció) mindent kommunikálhat.

Más szóval, a logó a fórum, amely egyszerre közvetíti az értékeit és mutatja meg a fogyasztóknak, hogy miért nem olyan, mint a versenytársai - miért jobb. Vagy inkább: miért más...


6. Elősegíti a márkahűséget


Mondjuk ki: a fogyasztók következetességre vágynak.

Ahogy a márkád növekszik, a logód egyre ismertebbé válik a fogyasztók széles köre számára, és ez az ismertség azt a benyomást kelti, hogy megbízható és elérhető vagy.

Gondolj bele! Amikor edzőruhát vásárolsz, és hirtelen meglátsz egy Nike swoosh-s tréningnadrágot, azonnal készen állsz a vásárlásra. Miért? Mert a Nike ruházati cikkeknél tudod, hogy biztos kezekben vagy; a Nike egy olyan márka, amelyben megbízol. A bizalom egy jól megtervezett logóra épül, és a márkahűség gyorsan követi.

Ha egyszer megkedveltek, a vásárlóid újra és újra felkeresnek téged - és a logódat fogják először keresni.

7. A közönsége elvárja


És végül, de nem utolsósorban:

A logód az első dolog, amit a közönséged keresni fog, amikor a márkád kommunikációját látja. Minden marketinganyagodban, például a névjegykártyákon, szórólapokon, hirdetéseken stb. az első helyen kell lennie.

Ha nincs logód (méghozzá olyan, amelyik kiemelkedik), akkor kihagysz egy lehetőséget, hogy vállalkozásod megragadjon a közönség emlékezetében.


Szóval, tessék! Amint látod, szüksége van logóra egy vállalkozásnak; ez elengedhetetlen része a sikeres vállalkozás és márka felépítésének. Egy professzionális logó megtervezése azonban nem kell, hogy bonyolult legyen. Sőt. De az egyszerű logót is érdemes profikra bízni, hiszen számos olyan szakmai kritériumot kell szem előtt tartani a tervezésnél, amire nem is gondolnál.


29 megtekintés0 hozzászólás

Friss bejegyzések

Az összes megtekintése

Comments


bottom of page